Din leilighet

Ventilasjon

All ventilasjon i leiligheten styres gjennom ventilatoren over komfyren. Viften skal alltid stå på minst 1, og luftespalter over vindu på soverom/stue/kjøkken må stå åpen for å unngå undertrykk i leiligheten. Ved eventuell bytte/reprasjon av ventilator kontakt www.flexit.no for informasjon om nærmeste forhandler.

Varmtvann

Enkelte beboere har problemer med å få nok trykk på varmtvannet, spesielt på badet. Dette skyldes som oftest tette filtre som sitter i kranåpningen (der vannet kommer ut), eller filteret som sitter på røret før blandebatteriet. For å komme til sistnevnte filter må vanne stenges og blandebatteriet demonteres. Dette er en opprasjon som krever bistand fra rørlegger.

Stoppekraner

Det finnes stoppekraner i hver leilighet. De er plassert rett innenfor veggen bak toalettet. Du kommer inn ditt via den lille luken, 20 x 20 cm, som finnes på veggen inne i hjørnet bak toalettet.

Vaktmestertjenester

Sameiets vaktmestertjenester omfatter ikke de enkelte leiligheter/seksjoner. Beboere kan kun kontakte vaktmester ved større ulykker som brann og større vannlekkasjer via tekstmelding på tlf. 90 88 15 50.

Bestilling av hovednøkkel

Hovednøkkel må bestilles skriftlig gjennom styret da dette er en systemnøkkel. Nøkler kan kun bestilles av seksjonens eier. Dette betyr at leietakere som trenger flere nøkler må henvende seg til utleier. Ved bestilling må navn, adresse og seksjonsnummer oppgis. Bestillingen legges i postkassen til styret, oppgang A. Det må påventes minst tre til fire dagers leveringstid